teman2....

Tuesday, August 1, 2017

jangan tenung lama2

as salam kwn2,

salam selasa penuh ceria

Nk cerita ngn korang psl benda alah ni.....
alah korang mesti kenal kan... oklah takmo cite panjang2...
Meh tgk meh...

* beli buah ni kt kwn blogger Kebun Bahagia Bersama , macih tau kak



2 kilo lebih pauh ringan, org kata naper buang kulit... aku jns tak brapa suke mkn kulit dia

gigih udahla comel2

tp hasilnya.... wahhhhh nikmat

sehari sebelum tuh, mkn nih belimbing besi hijau ngn jambu batu, tp tak brapa kick boh serbuk gini

19 comments:

nurbijen said...

kecur mulut tgk entry ni..
Peberet akak ni :)

Akak pun suka kupas kulit...
baru nikmat rasa masam tu :)

Amanda Suria said...

Tak terliur dah sebab akak dah makan awal dari Dana...hehehe...memang gigih nak kupas sebiji2 sebab kecik kan...

Inani Hazwani said...

Cicah sambal kicap pun sedaap ni.

imm hassan said...

woo kecur liur.. suka yang buang kulit jugak.. gigih buang kulitnya tapi hasilnya memng puas hati arr.. Tal sedar lepas semangkuk semangkuk dok ngadap hihi

aryan azra said...

dana sayang oooiiii...kecur air liur akak ni tau, aduhhhh mana mau cari nih

- dieyana - said...

adess..meleleh liur mak ;-))

norhidana miswan said...

k Nurbijen- kan kak... nsba ada geng tak mkn kulit

Amanda Suria- mmg jns tak berapa suka mkn kulit dia SA itu yg kene kupas tu

Inani- sambal kicap manis ok tuh, masam campur pds

k Imm- tulah, lps tu klu batuk sndiri tanggung

k Aryan - kih3... skrg kn musim pelam muda kak

Dieyana- meh2 sini, kt umah ada lg tuh

NanyFadhly said...

Woaahhh...ngencesss!!!! HAHAHA

Kakcik Nur said...

Ni mangga yang orang panggil mempelam telur tu ya? :)

nini said...

Wah wah....sedap niii

mamapp said...

Alamak, ngences Di Malam Hari aduii

Ainniah Zulkefli said...

wah sedapnya. dah la lama x makan pelam telur ni. nak cari jgakla

tiga lalat said...

ngencess la mbakyu., ngidam yo ;p

Atie Yusof said...

Mak aiii Dana...kecur ayaq liur nengok entry ni... sedapppnyaaaa.... hihi

Norhayati Mohd Isa said...

Perghhh..
Projek mangga asamboi..
Sedapnyaaa..
Kecur airliur akak dana..

norhidana miswan said...

k Nany- jgn lupe lap yg ngences tuh

kakcik Nur- aah kakcik, ada org panggil pauh ringan, pelam tlr buah nya kecik2 je

Nini- sedap masam manis gitu

Mamap- abislah bantal

Ainniah- skrg tgh musim rasanya, sana sini tgk ada buah bergayut2

3 lalat- heheheh ngidam jgk nih...

Atie- tgk dh kecur kan, dpt mkn lg kecur

k Norhayati- dana suke bau dia bila dh campur semua, tak berani mkn banyak2 kang ada yg tak keje

hainom OKje said...

Laki hakak sukalah ni benda masam masam mcm ni....hakak mmg kuranglah!

Warisan Petani said...

Kemecer
sampai meleleh air lior
walau pun tak suka benda masam2

Cik Rose said...

Akak.... Saje je kan tunjuk. Hihi. Nyum nyum sedapnya.